همه چیز در مورد استارتاپ ها

ساخت وبلاگ

کدام یک از استارتاپ های ایرانی به بازار جهانی ورود پیدا کرده اند؟

طبق بررسی های پیدایش در سالهای اخیر شاهد شکل گیری، استارتاپ های ایرانی متعددی بوده ایم. بسیاری از آنها در روند رشد خود، از سرعت خوبی برخوردار بوده و به موفقیتهای چشمگیری دست یافته اند. برخی از این استارتاپ های ایرانی موفق، تنها به توسعه در عرصه کشوری اکتفا نکرده و تا مقیاس جهانی هم پیش رفته اند. بی شک موفقیت این گونه از استارتاپ های ایرانی علاوه بر یافتن ایده های خوب، حاصل دوراندیشی و برنامه ریزی از قبل انجام شده توسط مدیران آنهاست.

در همین راستا امسال اتاق بازرگانی تهران، طی برنامه ای و با اعزام تیمی متشکل از ۱۸ تیم از استارتاپ های ایرانی جهت حضور در نمایشگاه جی تکس دبی، آنها را مورد حمایت و پشتیبانی خود قرار داد.
از جمله استارتاپ های ایرانی موفق میتوان دیوار، دیجی کالا، زود شور، شیپور،  آنتورک ، کافه بازار، بامیلو، آپارات، علی بابا را نام برد که برخی از آنها توانستند در عرصه جهانی نیز وارد شوند. در اینجا به بررسی چند نمونه از استارتاپ های ایرانی موفق که در عرصه جهانی نیز ورود کرده اند می پردازیم.

 

استارتاپ ها چگونه می توانند به بازار بین المللی وارد شوند؟

استارتاپ ها برای وارد شدن به بازارهای بین المللی باید برخی کار ها را انجام دهنده تا در معرض دید سرمایه گذاران و شتابدهنده های جهانی قرار بگیرند، از جمله این کار ها می توان به موارد زیر اشاره کرد؛

– حضور در وبنیار ها و رویداد های آنلاین

– حضور موثر در شبکه های اجتماعی و رسانه ها

– داشتن وب سایت به زبان اینگلیسی

– حضور در دایرکتوری ها

–  استفاده از رسانه های خبری

منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%da%a9%d8%af%d8%a7%d9%85-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a7%d9%be-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%ac%d9%87%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%b4%d8%af%d9%87-%d8%a7%d9%86%d8%af/

همه چیز در مورد استارتاپ ها...
ما را در سایت همه چیز در مورد استارتاپ ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ahmad aliahmadishadi بازدید : 143 تاريخ : چهارشنبه 25 اسفند 1400 ساعت: 14:35

طبق بررسی پیدایش برای شروع راه اندازی و ایجاد یک استارتاپ خوب و موفق، سوالی که در ابتدا باید از خودمان بپرسیم این است که این ایده استارتاپی، چه مشکلی را حل و چه نیازی از جامعه را برآورده میسازد و این مساله تا چه اندازه برای افرادی که درگیر آن هستند مهم است!

 

راه اندازی استارتاپ

 

برای ایجاد یک استارت آپ از کجا شروع کنیم؟

۱.بررسی ایده و انتخاب آن

خوب است که همیشه به دنبال فرصتها و ایده های مناسب باشید، ولی الزامی هم نیست که صرفا ایده ها و طرح های ناب و جدید را جستجو کنید، چه بسا گاهی یک الگو برداری درست و دقیق از یک استارتاپ موفق و مشابه، بتواند بسیار مفید و کارساز باشد، چرا که مساله مهم توجه به این نکته است که استارتاپ شما تا چه میزان کارآیی دارد. پس دقت و توجه خود را به دنیای اطراف چندین برابر کنید و از توجه به افرادی که مشتریان و بازار هدف شما را تشکیل میدهند و همچنین نیازهایشان غافل نشوید.

 

۲.انجام تحقیقات و بررسی بازار راه اندازی کسب و کار

پس از انتخاب ایده استارتاپ خود و همچنین انتخاب نامی مناسب برای آن، اهداف استارتاپ خود را مشخص و برای آن برنامه ریزی استراتژیک و عملیاتی داشته باشید. برنامه ریزی استراتژیک شامل بیانیه ماموریت، اهداف و استراتژی هایی است که در جهت رسیدن به اهدافتان بکار میبرید. برنامه ریزی عملیاتی نیز شامل تعیین روش ها و رویه ها و استانداردها و همچنین سیاست های کسب و کارتان می باشد. زمان رسیدن به سود دهی را برآورد کنید. معمولا سود دهی بین ۶ تا ۱۲ ماه زمان میبرد.

 

۳.تامین هزینه های استارتاپ

سپس میزان ریسک و همچنین هزینه های استارت آپ خود را تخمین بزنید و برنامه ریزی مالی استارت آپ خود را تهیه کنید. برای شروع کار نیاز به سرمایه اولیه دارید. اگر سرمایه مورد نیاز را در دست ندارید باید از سرمایه گذاران ریسک پذیر و شتابدهنده های مناسب کمک بگیرید. پس از آن میتوانید با ایجاد یک تیم مناسب متشکل از افراد حرفه ای، ایده خود را اجرایی و استارتاپ خود را راه اندازی و عملیاتی کنید. افراد تیم اگر درست انتخاب شوند، در اجرای سریعتر و بهتر استارت آپ شما بسیار موثر خواهد بود.

منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa-%d8%a2%d9%be-%d8%b1%d8%a7-%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%d9%85%db%8c-%d8%aa%d9%88%d8%a7%d9%86-%d8%a7%db%8c%d8%ac%d8%a7%d8%af-%da%a9%d8%b1%d8%af%d8%9f/

همه چیز در مورد استارتاپ ها...
ما را در سایت همه چیز در مورد استارتاپ ها دنبال می کنید

برچسب : ایجاد استارتاپ, نویسنده : ahmad aliahmadishadi بازدید : 159 تاريخ : چهارشنبه 25 اسفند 1400 ساعت: 14:28

با اینکه در تعریف معنی استارتاپ تاکید و الزامی بر اینکه مرتبط با حوزه IT و فن آوری باشند نیست، و لیکن از آنجایی که بیشتر استارتاپ ها و شتابدهنده ها، اخیرا در ارتباط با این حوزه بنا شده اند، لذا در تعریف و معنی استارتاپ گاهی به این نکته اشاره می شود که ترجیحا مرتبط با حوزه IT و فن آوری های جدید باشد. البته این را هم باید بدانیم که هنوز هم استارتاپ هایی وجود دارند که بر پایه تکنولوژی های نوین نبوده و سنتی عمل می کنند.
طبق گفته اریک ریس (نویسنده) استارتاپ به عنوان کسب و کاری شتاب دهنده که برای ارائه کالا یا خدمتی جدید و در شرایطی نسبتا مبهم بوجود آمده است تعریف شده است.

 

تعریف ساده ای از استارت آپ

استارت آپ کسب و کار شتابدهنده ای است که قسمتی از آن معمولا بر پایه فن آوری اطلاعات است. البته اینگونه نیست که هر کسب و کاری که بر پایه فناوری های نوین بنا نهاده شده باشد استارتاپ لحاظ گردد، ولی اغلب استارتاپ ها و شتاب دهنده ها به گونه ای از اینترنت، وب و تکنولوژی های نوین جهت رشد بیشتر و رسیدن به تعداد کاربر بالاتر استفاده می کنند.
امروزه اغلب استارتاپ ها به دنبال مدل تجاری کسب و کاری هستند که هم مقیاس پذیر باشد و هم بتواند مشتریان و کاربران قابل توجهی را برای خود جذب کنند.

۵ ویژگی استارتاپ باید داشته باشد

در اینجا به چند مورد از ویژگی هایی که هر استارتاپی باید آن ها را داشته باشد اشاره خواهیم داشت؛

۱. داشتن تیم متخصص و جوان

۲. ریسک پذیر بودن

۳. قابلیت تحلیل رقبا

۴. استفاده از اینترنت برای بازاریابی

۵. توانایی خلق ایده و داشتن چشم انداز قوی

 

منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%d9%85%d8%b9%d9%86%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a7%d9%be/

همه چیز در مورد استارتاپ ها...
ما را در سایت همه چیز در مورد استارتاپ ها دنبال می کنید

برچسب : درمورد استارتاپ, نویسنده : ahmad aliahmadishadi بازدید : 176 تاريخ : چهارشنبه 25 اسفند 1400 ساعت: 14:24

در پاسخ به این سوال باید حالت های مختلف را در نظر گرفت.

 

صاحب ایده استارتاپ در نقش کارفرما

معمولا کسی که صاحب ایده اصلی کسب و کار نوپا یا استارتاپ است، برای انجام امور خود و تبدیل ایده خلاقانه ای که در اختیار دارد به کسب و کار پردرآمد و سودده نیاز به همکاری با سایر افرادی دارد که بتوانند به وی در اجرای ایده جدیدش کمک کرده و در رسیدن استارتاپ به اهداف از پیش تعیین شده نقشی ایفا کنند.
بنابراین در این قسمت، صاحب ایده کسب و کار یا استارت آپ می تواند در نقش کارفرما ظاهر شده و از مراکز یا سایت کاربری درخواست معرفی افرادی صاحب صلاحیت و شایسته برای انجام آمورش داشته باشد.

 

جذب سرمایه گذار برای تبدیل ایده به عمل در استارتاپ

از سوی دیگر بسیاری از کسانی که ایده خود را دارند اما نمی توانند سرمایه لازم را کسب کنند می توانند مثلا از کاریابی تهران یا کاریابی بین الملل استفاده کنند تا به کانال ارتباطی با سرمایه گذار که می تواند در نقش کارفرما باشد متصل شود و بتواند ایده خلاقانه خود را به استارتاپ موفق تبدیل کند.
در این مورد، معمولا بعضی از کارفرماها هم هستند که به دنبال ایده های جذاب و خلاقانه و جدید هستند. ایده هایی که بتوانند با استفاده از آنها سرمایه گذاری لازم را کرده و سود مورد نظر خود را داشته باشند.
سایت کاریابی یا مراکز مختلفی که با عنوان کاریابی تهران درحال ارائه خدمات هستند می توانند در زنجیره ارتباطی این دو گروه، نقش معرف و واسط را ایفا کنند.

 

افراد علاقه مند به همکاری در استارتاپ در نقش متقاضی شغل

از طرفی بسیاری از افراد هم علاقه مندند به عنوان تیم همکار با استارتاپ همکاری کنند و مشارکت داشته باشند.
این افراد می توانند به صورت دورکاری، فریلنسری و یا استخدام همکاری داشته باشند. سایت کاربری مانند جابینجا یا مراکز کاریابی تهران یا کاریابی بین الملل می تواند این افراد را به هدف خود یعنی یافتن کسانی که ایده های خلاقانه برای ایجاد کسب و کار نوپا دارند کمک کنند.

 

منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%da%a9%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%a7%d8%a8%db%8c/

همه چیز در مورد استارتاپ ها...
ما را در سایت همه چیز در مورد استارتاپ ها دنبال می کنید

برچسب : درمورد استارتاپ, نویسنده : ahmad aliahmadishadi بازدید : 160 تاريخ : پنجشنبه 19 اسفند 1400 ساعت: 11:00

فرصت های شغلی در استارتاپ ها

طبق بررسی های پیدایش افراد برای این که بتوانند شغل مناسب خود را پیدا کرده و مشغول به فعالیت شوند یکی از گزینه هایی که دارند این است که به سایت کاریابی مراجعه کنند. مثلا افرادی که ساکن تهران هستند به مراکز کاریابی تهران مراجعه می کنند تا بتوانند متناسب با تخصص و مهارتی که دارند با کارفرماهای متقاضی آشنا شوند و با آنها ارتباط برقرار کنند. یا کسانی که مایل هستند در دیگر کشورها فعالیت داشته باشند معمولا به کاریابی بین الملل مراجعه می کنند.
این مراکز که ممکن است به صورت فیزیکی و حضوری به افراد خدمات ارائه کنند و یا به صورت سایت کاریابی فعالیت داشته باشند واسط بین کارفرما و متقاضی استخدام است.
آنها معمولا می توانند رابط بین این دو گروه باشند و افراد را به کارفرماها بر اساس رزومه ای که به مرکز یا سایت کاریابی تحویل داده شده است معرفی کنند و امکان استخدام یا تامین نیرو را برای هر دو گروه فراهم کنند.

 

استارتاپ ها در کجای این زنجیره هستند؟

در پاسخ به این سوال باید حالت های مختلف را در نظر گرفت.

 

صاحب ایده استارتاپ در نقش کارفرما

معمولا کسی که صاحب ایده اصلی کسب و کار نوپا یا استارتاپ است، برای انجام امور خود و تبدیل ایده خلاقانه ای که در اختیار دارد به کسب و کار پردرآمد و سودده نیاز به همکاری با سایر افرادی دارد که بتوانند به وی در اجرای ایده جدیدش کمک کرده و در رسیدن استارتاپ به اهداف از پیش تعیین شده نقشی ایفا کنند.
بنابراین در این قسمت، صاحب ایده کسب و کار یا استارت آپ می تواند در نقش کارفرما ظاهر شده و از مراکز یا سایت کاربری درخواست معرفی افرادی صاحب صلاحیت و شایسته برای انجام آمورش داشته باشد.

همه چیز در مورد استارتاپ ها...
ما را در سایت همه چیز در مورد استارتاپ ها دنبال می کنید

برچسب : درمورد استارتاپ, نویسنده : ahmad aliahmadishadi بازدید : 164 تاريخ : پنجشنبه 19 اسفند 1400 ساعت: 10:57

آیا با تبلیغات اینترنتی آشنایی دارید؟

آیا شما هم از آن دسته افرادی هستید که هنوز فکر می کنید تبلیغات حتما باید از طریق رسانه های عمومی مانند تلویزیون، رادیو یا روزنامه و نشریات چاپی یا نهایت بیلبوردهای شهری انجام شود؟
اگر چنین است به نظر می رسد توان بالقوه دیگری را نادیده گرفته اید که می تواند تاثیر بسزایی بر کسب و کار شما به عنوان استارت آپ های ایرانی داشته باشد.
این روزها اگر دقت کنید اکثر مردم حساب های کاربری در شبکه های اجتماعی دارند، برای یافتن اطلاعات و حل مسائل خود به اینترنت رجوع می کنند و ارتباطات خود را در قالب پیام رسان هایی مانند تلگرام و واتس آپ و مانند آن انجام می دهند.
پس اگر هنوز به بازاریابی اینترنتی برای رشد و توسعه استارتاپ خود نیاندیشیده اید بسیار در اشتباه به سر می برید. به نظر می رسد هر چه زودتر باید بازاریابی دیجیتال را آغاز کنید و از مزایای استفاده از بازاریابی اینترنتی برای رشد و توسعه استارت آپ های ایرانی که در حال رشد و توسعه هستند غافل نشوید.

 

انواع تبلیغات در بستر اینترنت

در این قسمت برخی از مهم ترین و رایج ترین شیوه های تبلیغاتی در فضای اینترنت را نام خواهیم برد؛

۱. تبلیغات در بستر موتور های جستجو

۲. تبلیغات در فضای مجازی و سوشال مدیا

۳. ایمیل مارکتینگ

۴. تبلیغات با استفاده از موبایل

در ادامه به توضیح هر مورد خواهیم پرداخت.

تبلیغات در بستر موتور های جستجو

همانطور که می دانید امروزه پاسخ هر سوالی را می توانید در موتور جستجو ها مانند گوگل پیدا کنید. در واقع گوگل کلید هر سوال و هر چیزی است. این فرصت خوبی برای صاحبان برند و کسب و کار هاست تا با استفاده از تکنیک ها و به صورت اصولی، در این بستر پر کاربر تبلیغات خود را انجام دهند که اصطلاحا به SEO (سئو ) گفته می شود.

 

تبلیغات در فضای مجازی و سوشال مدیا

فضای مجازی نیز جز از زندگی های روزمره همه ماست. در این فضا می توان هر چیزی را تبلیغات کنید و به راحتی دیده شوید. همچنین در این نوع تبلیغات می توانید به صورت هدفمند نیز اقدام کنید. در واقع شما این امکان را دارید تا مخاطبان هدف خود را انتخاب کنید تا تبلیغات موثر تری داشته باشید.

 

ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی از بخش های حوزه دیجیتال مارکتینگ است که امروزه رشد چشم گیری در حوزه تبلیغاتی داشته است. در این روش تبلیغات از طریق ایمیل انجام می شود که اطلاع رسانی کمپین ها، جذب مشتری های وفادار، اطلاع رسانی خبرنامه ها و… از مزایا تبلیغات با این روش است. در ادامه مقاله نیز به توضیح بیشتری درمورد دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی آنلاین پرداخته ایم.

 

تبلیغات با استفاده از موبایل

با استفاده از پلتفرم هایی که در گوشی های همراه توسعه یافته اند، دنیای دیگری از تبلیغات را برای بازاریابان ایجاد شده است. امکاناتی که امروزه گوشی های هوشمند در اختیار شما می گذارند می توانند کمک بزرگی در زمینه تبلیغات ها باشند. پس سرمایه گذاری برای گوشی های هوشمند می تواند در این حوزه بسیار مفید باشد.

منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%d8%aa%d8%a8%d9%84%db%8c%d8%ba%d8%a7%d8%aa-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%86%d8%aa%db%8c/

همه چیز در مورد استارتاپ ها...
ما را در سایت همه چیز در مورد استارتاپ ها دنبال می کنید

برچسب : رشد استارتاپ, نویسنده : ahmad aliahmadishadi بازدید : 147 تاريخ : سه شنبه 17 اسفند 1400 ساعت: 14:39

استارتاپ ها بسته به هدف، برنامه و ایده ای که بر اساس آن بنا نهاده شده اند می توانند از انواع روش های کسب درآمد از اینترنت استفاده کنند.
ممکن است هدف ابتدایی و اصلی استارتاپ فقط کسب درآمد اینترنتی باشد یا بخشی از هزینه های مدیریت کسب و کار خود را از طریق کسب درآمد از اینترنت تامین نماید.
بنابراین به حجم درآمدی که استارت آپ طراحی کرده است که بتواند کسب درآمد اینترنتی داشته باشد انواع مختلف روش کسب درآمد از اینترنت وجود دارد.
در اینجا برخی از دسته بندی هایی که می تواند برای کسب درآمد اینترنتی وجود داشته باشد آورده شده است:

 

-فروش محصول

کسب درآمد اینترنتی از فروش که هر کدام می تواند به دو بخش تقسیم شود.
به گونه ای که ممکن است فروش محصول نهایی استارتاپ باشد که قرار است به صورت اینترنتی انجام شود. یا ممکن است اصل استارت آپ بر این هدف بنا نهاده شده باشد که کالاهای دیگران را در قالب یک بستر اینترنتی به فروش برساند و سهم خود را از این کسب درآمد اینترنتی بردارد.

 

-فروش خدمات

فروش خدمت هم انواع متنوعی دارد که می تواند بسته به هدف استارت آپ متفاوت باشد.
کسب درآمد اینترنتی از خدماتی مانند مشاوره گرفته تا خدمات دیجیتال مارکتینگ و یا آموزش در حوزه های مختلف می تواند کسب درآمد از اینترنت را محقق سازد.

 

-فریلنسری

شاید نتوان برخی از فعالیت هایی که با عنوان فریلنسری مطرح می شوند را در قالب استارت آپ قرار داد ولی برخی از آنها را می توان در چارچوب استارت آپ ها هم مطرح کرد. اموری مانند کسب درآمد اینترنتی از طراحی سایت، بسیاری از خدمات مرتبط با حوزه دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی دیجیتال از امور مربوط به بازاریابی محتوایی، تولید محتوای متنی، تولید محتوای ویدئویی، خدمات مرتبط با سئو، بازاریابی شبکه های اجتماعی می توانند در قالب فریلنسری گنجاند.
اما این موارد که گفته شد هر کدام می تواند در قالب استارت آپ هایی با ابعاد و حجم متنوع هم انجام شود.
مهم این است که بسیاری از این موارد می تواند کسب درآمد از اینترنت را هم فراهم کرده و به عنوان روشی از روش های کسب درآمد اینترنتی مطرح شوند.

 

نتیجه بحث

بنابراین همان طور که در مقاله بالا پیدایش ذکر شد، انواع و اقسام روش های کسب درآمد اینترنتی وجود دارد که می توان هم در آغاز مسیر استارت آپ و هم در ادامه مسیر آن کمک کند تا استارتاپ برای رفع نیازهای خود از روش کسب درآمد از اینترنت استفاده کرده و ضمن آنکه بتواند دایره مشتریان خود را بسیار بیشتر از کسب وکارهای سنتی افزایش دهد، بتواند مدیریت کسب و کار خود را با نحو شایسته ای انجام دهد.
در این مقاله با برخی از روش های راه اندازی کسب و کار اینترنتی و کسب درآمد اینترنتی هم آشنا شدید که می تواند طیف وسیعی را شامل شود و دامنه بزرگی از مشاغل را که در قالب اینترنت و به صورت آنلاین انجام شود در زیر چتر خود گرد آورد. آنچه مهم است این است که بتوان با استفاده از امکانات فراهم شده توسط اینترنت که بسیاری از آنها رایگان و در اختیار همه هستند، آینده کسب وکار خود را با کسب درآمد اینترنتی تامین کرد.

 

 

منبع:
https://peidaiesh.com/startup/%da%a9%d8%b3%d8%a8-%d8%af%d8%b1%d8%a2%d9%85%d8%af-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%86%d8%aa%db%8c/

همه چیز در مورد استارتاپ ها...
ما را در سایت همه چیز در مورد استارتاپ ها دنبال می کنید

برچسب : کسب درآمد استارتاپ, نویسنده : ahmad aliahmadishadi بازدید : 139 تاريخ : جمعه 13 اسفند 1400 ساعت: 4:20

استارت اپ (Startup) یا کسب‌ و کار نوپا، تعاریف متعددی دارد. این تعاریف معمولا به ویژگی‌هایی اشاره دارند که به کسب‌ و کار خاصیت استارتاپی می‌دهند. معمولا در معنی استارت اپ گفته‌می‌شود یک کسب‌ و کار جدید است که از ایده‌ای اولیه شروع شده و به موفقیت و رشد بالایی می‌رسد.

تعریف استارت آپ از نگاه استیو بلَنک

تعریف استارتاپ از نگاه استیو بلَنک

استیو بلَنک (Steve Blank) که به خاطر متدولوژی توسعه مشتری مشهور است، یکی از بهترین تعریف استارت اپ را ارائه کرده:

استارتاپ سازمانی موقتی است که برای جست‌وجوی یک مدل‌ کسب‌ و کار تکرارپذیر و مقیاس‌پذیر شکل گرفته‌است.

تکرارپذیر: یعنی اینکه آن مدل کسب‌وکار که با هدف درآمدزایی ایجاد شده را بتوان بارها و بارها تکرار کرد. یعنی بتوان محصول یا خدمت را تولید انبوه کرد.

مقیاس پذیر: یعنی اینکه بتوان آن بوم مدل کسب و کار را در آینده با کمترین نیاز به افزایش در منابع مالی و انسانی و … بسیار رشد داد و روش‌های ایجاد ارزش را بهتر، سریعتر و بیشتر کرد.

تکرارپذیری و مقیاس پذیری یک مدل کسب‌وکار، امکان رشد را فراهم می‌کند. بنابراین، هدف یک استارت اپ، رشد سریع است.

مطالعه مطلب چگونه سرمایه گذار پیدا کنیم پیشنهاد می شود.

تعریف استارت آپ از نگاه اریک ریس

تعریف استارتاپ از نگاه اریک ریس
تعریف استارت اپ چیست از دیدگاه اریک ریس

اریک ریس (Eric Ries) کارآفرین مشهور سیلیکون‌ولی معنی استارت اپ را اینطور تعریف می‌کند:

عدم قطعیت: عدم قطعیت با ریسک بالا تفاوت بسیار زیادی دارد. در شرایط عدم قطعیت ریسک کسب‌وکار به حدی بالاست که استارت آپ، دقیقا نمی‌داند که کدام روش جواب می‌دهد و کدام جواب نمی‌دهد. یک استارت اپ مطمئن نیست که پاسخ درست کدام است.

استارتاپ، نهادی انسانی است که طراحی شده تا محصول یا خدمت جدیدی را در شرایط عدم‌قطعیت بسیار زیاد عرضه کند.

انواع استارت آپ ها بیشتر فعالیت خود را در شبکه‌های اجتماعی همانند اینستاگرام بعد از آن تلگرام، توییتر و لینکدین دارند و از این میان تنها ۵% سهم پیام‌رسان‌های داخلی است.

فعالیت استارتاپ‌ها در شبکه‌های اجتماعی

در بررسی‌ها و تحقیقات آماری در رابطه با سن بنیان‌گذاران، مشخص شده است که بیشتر رده‌ی سنی ۳۰ الی ۳۵ سال و بعد از آن محدوده سنی ۲۵ تا ۳۰ سال به عنوان صاحبان اصلی شروع به کار می‌کنند. در حدود ۸۹.۹% جنسیت صاحبان کسب‌ و کار‌ها را مردها و ۱۰.۱% را بنیان‌گذاران زن تشکیل می‌دهند.

سن و جنس بنیانگذاران استارتاپ‌ها

منبع:

https://shanbemag.com/what-is-a-startup/

همه چیز در مورد استارتاپ ها...
ما را در سایت همه چیز در مورد استارتاپ ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ahmad aliahmadishadi بازدید : 169 تاريخ : سه شنبه 10 اسفند 1400 ساعت: 1:42

طبق بررسی های پیدایش، تغییر قیمت دلار امروز مثل تمام پدیده های اقتصادی لزوما تهدید یا فرصت نیست و بستگی به شرایط استفاده ما از آن دارد، در این مورد حوزه فناوری اطلاعات و علی الخصوص نرم افزار ها نیز از این قاعده مستثنا نیستند و تابع همین شرایط است.

بعنوان مثال شما شرکتی را در نظر بگیرید که در حال صادرات خدمات یا نسخه های نرم افزاری بوده است، یقینا با افزایش نرخ ارز، سودآوری این شرکت نیز چند برابر شده است و یا برعکس، شرکتی که بیشتر بیشتر در حوزه واردات بوده و محصول خود را بر اساس موارد اولیه وارداتی تولید خواهد کرد، این شرکت با چالش زیادی برای فروش محصولات خود روبرو خواهد بود و نوسانات ارز شاید حتی این شرکت را به ورشکسته نماید. بهرحال چه در نرم افزار و چه در سایر حوزه ها، ثبات نرخ ارز و تورم قابلیت برنامه ریزی بهتری به شرکت ها خواهد داد.

 

تاثیر تاثیر دلار امروز بر روی برنامه های استراتژیک و نرخ سرمایه گذاری :

استارتاپ ها مجبور به درنظر گرفتن «بازده سرمایه‌گذاری» (ROI) هستند. سرمایه گذاران یا شتابدهنده ها بهرحال به منظور افزایش دارایی های خود در یک استارتاپ نرم افزاری سرمایه گذاری کرده اند و قطعا منتظر هستند. اینکه تغییر قیمت دلار استارتاپ ها را از ارائه برنامه مدون بازده سرمایه گذاری امتناع می دهند در برابر اینکه خیلی از سرمایه گذاران دیگر نمی توانند به استاراتاپ ها که غالبا در حوزه نرم افزار هستند اعتماد کنند، احتمالا خیلی مهم نباشد. باید پذیرفت در کنار همه مواردی که برای شروع، رشد و بلوغ استارتاپ مهم است، سرمایه مادی نیز بسیار حائز اهمیت است و نوسانات ارز باعث درهم شکستن تعداد بسیار زیادی از استارتاپ ها خواهد شد.

 

تاثیر نوسان ارز بر روی بازاریابی و تبلیغات :

بسیاری از استارتاپ های نرم افزاری در جهت رشد و پشرفت به دنبال بازاریابی و تبلیغات آنلاین هستند. مثل تمام کسب و کارهای دیگر، استارتاپ های نرم افزاری هم برای ارائه برنامه خود به مردم و استفاده کننده ها نیاز به تبلیغات و بازاریابی دارند، بازاریابی های آفلاین که عموما پر هزینه هستند و البته شاید در ابتدای راه چندان تاثیر هم نداشته باشند و بیشتر شرکت های ارائه دهنده خدمات نرم افزاری دنبال تبلیغات آنلاین خواهند رفت.

منبع»

https://peidaiesh.com/peidaiesh-news/%d8%aa%d8%a7%d8%ab%db%8c%d8%b1-%d9%86%d9%88%d8%b3%d8%a7%d9%86%d8%a7%d8%aa-%d8%a7%d8%b1%d8%b2-%d8%a8%d8%b1-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a7%d9%be-%d9%87%d8%a7-%d9%81%d8%b1%d8%b5%d8%aa-%d8%a7/

همه چیز در مورد استارتاپ ها...
ما را در سایت همه چیز در مورد استارتاپ ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ahmad aliahmadishadi بازدید : 169 تاريخ : سه شنبه 3 اسفند 1400 ساعت: 19:21

در واقع پاسخ رک و راست پیدایش به این سوال خیر می باشد. در عصر حاضر ایده های استارت آپ بسیار زیادی وجود دارند که در همان ابتدای کار مردود شده و یا پس از گذشت زمان و پرداخت هزینه زیادی با شکست مواجه می شوند. در لحظه ای که شما شروع به معرفی ایده های استارت آپ خود می کنید ممکن است با واکنش خندیدن یا مسخره کردن از جانب دیگر افراد مواجه بشوید اما این ها مهم نیستند. مهم این است که شما مدت زمانی را صرف فکر کردن و برنامه ریزی همه جانبه و آزمودن فرضیات خود برای ایده های استارت آپ تان کنید تا احتمال شکست کاهش پیدا کنید.
این را هم بدانید که اگر شما با ترسی که از شکست دارید این ایده را عملی نکنید، سرانجام افرادی شجاع تر از شما پیدا می شوند و این ایده های استارت آپ را به کار گرفته و آن را می پرورانند. آن روز شما چه حالی دارید؟!

ایده استارتاپی

آیا ایده های استارت آپ موفق دنیا که در ابتدا بسیار خنده دار به نظر می رسیدند را می شناسید؟

فیسبوک

ایده فیسبوک در ابتدا فقط یک شبکه اجتماعی ساده بود که تنها کاربردش برای به اشتراک گذاشتن مطالب در میان دانشجویان درس خوان دانشگاه هاروارد در نظر گرفته شده بود اما با گذر زمان دیگر افراد تمایل زیادی برای عضو شدن در فیسبوک برای ارتباط با یکدیگر در سراسر جهان از خود نشان دادند و این گونه بود که فیسبوک تبدیل به یکی از ایده های استارت آپ موفق دنیا شد.

 

آمازون

در ابتدا قرار بود فقط یک فروشگاه آنلاین ساده برای فروش کتاب هایی باشد که ارسال را هم پس از چند روز انجام می دهد، خیلی مسخره به نظر میرسید که افرادی حاضر باشند با توجه به وضعیت آنلاین کارهای اعتباری، باز هم اعتماد کنند و کتاب بخرند! خنده دار تر این بود که حاضر بودند آن را پس از چند روز دریافت کنند! اما همین آمازون گسترش پیدا کرد و تبدیل به یک فروشگاه آنلاین که همه چیز می فروشد، شد و در زمره ایده های استارت آپ موفق دنیا به شمار می رود.

 

اینستاگرام

یکی دیگر از ایده های استارت آپ موفق است که در ابتدا قرار بود یه اپلیکیشن ساده باشد و افراد در آن جا بتوانند عکس یا فیلم خود را به اشتراک بگذارند. اما همه این کارها را در فیسبوک هم می تونستیم انجام بدیم! بنابراین اینستاگرام با یک نوآوری کوچک به ما قابلیت ادیت عکس ها و استفاده از انواع فیلترهارو هم داد و همین تغییر جزئی باعث موفقیت آن شد. البته بعدها ویژگی های اینستاگرام گسترش پیدا کرد و قابلیت های بیشتری مثل استوری، لایو ، آلبوم عکس ها و … رو دراختیار کاربران قرار داد که موجب برتری آن به دیگر شبکه های اجتماعی می شد.

این ها تنها نمونه های اندکی از  ایده های استارت آپ رایج دنیا هستند که در ابتدا با هدف کوچکی شروع شدند اما با تلاش مستمر به موفقیت های بزرگی رسیدند.

منیع

https://peidaiesh.com/startup/%d8%a7%db%8c%d8%af%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa-%d8%a2%d9%be/

همه چیز در مورد استارتاپ ها...
ما را در سایت همه چیز در مورد استارتاپ ها دنبال می کنید

برچسب : استارتاپ های موفق, نویسنده : ahmad aliahmadishadi بازدید : 162 تاريخ : سه شنبه 3 اسفند 1400 ساعت: 19:16